Tuesday, March 1, 2011

PENDAHULUAN

Alhamdulillah,syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya saya dapat menyiapkan tugasan CTU151 – Sejarah Penubuhan dan Kegiatan Masjid Tok Kenali, Kubang Kerian,Kelantan.

Saya telah memilih masjid di kawasan tempat tinggal saya iaitu Masjid Tok Kenali sebagai sumber untuk tugasan ini.Tujuan saya mengetengahkan masjid ini adalah kerana nama Tok Kenali itu sendiri yang terkenal dalam kalangan tokoh-tokoh agama.

Dalam tugasan ini,saya ingin menonjolkan serba sedikit sejarah di sebalik penubuhan masjid ini di samping kegiatan yang selalu dijalankan di masjid ini.Seperti masjid-masjid di kawasan lain,masjid ini turut mempunyai aktiviti yang selalu dijalankan oleh penduduk-penduduk kawasan ini untuk menghidupkan masjid dan mengeratkan silaturrahim.

Melalui tugasan ini,saya berharap agar semua dapat mengenali Masjid Tok Kenali ini dengan lebih dekat dan mendalam.Sejarah mengenai Tok Kenali juga akan saya ketengahkan untuk pengetahuan tambahan.

Akhir kata,saya berharap agar tugasan ini dapat memberi manfaat kepada semua berdasarkan maklumat-maklumat yang telah diberi.

Sekian,wassalam…

No comments:

Post a Comment